Towards a natural history of film form: silver salts and the aesthetics of early studio-era Hollywood cinema

نویسندگان

چکیده

In 1948, outspoken émigré director Erich von Stroheim offered a now-famous account of the troubled post-production history his notorious 1924 exercise in naturalism, Greed. According to Stroheim, cadre MGM studio executives, led by Irving Thalberg, had pressured him cut gritty, sprawling masterpiece – an attempt ‘reproduce life as it actually was’ from its eight-hour, 42-reel initial assembly down more studio-friendly 12 reels.1 When he refused, film was given cutter at thirty dollars week who [sic] never read book nor script, and on whose mind nothing but hat [ …] my picture arbitrarily nine or ten [reels]. The rest negative burned get forty-three cents silver out.2 standard production histories film, this anecdote has served reinforce familiar narrative about consolidation classical Hollywood aesthetics across course 1920s.3 For proponents narrative, these aesthetic changes were function industrial developments Hollywood’s ‘mode production’, which between 1914 1930 saw will increasingly subordinated that producer within newly integrated system.4 Yet closer attention Stroheim’s demands revision narrative. end story would appear director’s true object is neither system large, functionary, ‘cutter’, content photographic stock itself cast here pettily desirable scrap metal, or, puts it, ‘forty-three [worth] silver’. respect, reminiscence obliquely suggests relationship two things we commonly keep apart. first outcome become byword for vicissitudes early system; second one key ingredients motion light-sensitive halide crystals.

برای دانلود باید عضویت طلایی داشته باشید

برای دانلود متن کامل این مقاله و بیش از 32 میلیون مقاله دیگر ابتدا ثبت نام کنید

اگر عضو سایت هستید لطفا وارد حساب کاربری خود شوید

منابع مشابه

the analysis of the role of the speech acts theory in translating and dubbing hollywood films

از محوری ترین اثراتی که یک فیلم سینمایی ایجاد می کند دیالوگ هایی است که هنرپیش گان فیلم میگویند. به زعم یک فیلم ساز, یک شیوه متأثر نمودن مخاطب از اثر منظوره نیروی گفتارهای گوینده, مثل نیروی عاطفی, ترس آور, غم انگیز, هیجان انگیز و غیره, است. این مطالعه به بررسی این مسأله مبادرت کرده است که آیا نیروی فراگفتاری هنرپیش گان به مثابه ی اعمال گفتاری در پنج فیلم هالیوودی در نسخه های دوبله شده باز تولید...

15 صفحه اول

a tripartite model of efl teachers attributions, burnout, and ‎self-regulation: towards the prospects of effective teaching

همطالعه حاضر به ارائه مدلی برای آموزش موثر زبان انگلیسی ‏می پردازد. مدل حاضر از سه عامل تاثیر گذار در کارایی ‏تدریس معلمان زبان انگلیسی بهره می برد. این سه عامل شامل ‏سبکهای اسنادی، خود تنطیمی و فرسودگی شغلی معلمان ایرانی ‏زبان انگلیسی می باشد. رساله مورد نظر درچهار فاز طراحی ‏شده است: فاز اول شامل طراحی و رواسازی پرسشنامه سبکهای ‏اسنادی معلمان زبان انگلیسی و فاز دوم شامل استفاده از ‏این پرسشنا...

the pathology of historical texts translation: a study of persian translations of 7th volume of cambridge history of iran

ترجمه با گسترش زبان آغاز شده و اهمیت آن روز به روز افزایش می یابد، و برای اولین بار به عنوان شاخه ای از دانش و روشی برای انتقال علوم، فرهنگ و تجربه در در دوره قاجار در ایران آغاز شد. در حقیقت متون تاریخی از اولین متونی هستند که در ایران ترجمه شدند چرا که به سیاستمداران آن دوره کمک می کردند تا به علل موفقیت جهان غرب و پیشرفت هایشان در طول تاریخ پی ببرند، بنابراین به تدریج ترجمه این گونه متون رون...

15 صفحه اول

wuthering heights and the concept of marality/a sociological study of the novel

to discuss my point, i have collected quite a number of articles, anthologies, and books about "wuthering heights" applying various ideas and theories to this fantastic story. hence, i have come to believe that gadamer and jauss are rightful when they claim that "the individaul human mind is the center and origin of all meaning," 3 that reading literature is a reader-oriented activity, that it ...

15 صفحه اول

ذخیره در منابع من


  با ذخیره ی این منبع در منابع من، دسترسی به آن را برای استفاده های بعدی آسان تر کنید

ژورنال

عنوان ژورنال: Screen

سال: 2022

ISSN: ['0036-9543', '1460-2474']

DOI: https://doi.org/10.1093/screen/hjac041